tag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post178005024593198358..comments2023-05-26T14:50:14.743+03:00Comments on ∞ Α π ε ι ρ 8: Περί ΔικαίουCaRiNa-Κ.Κhttp://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comBlogger35125tag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-91718229186141944842013-02-19T22:58:06.388+02:002013-02-19T22:58:06.388+02:00Υπέροχη απάντηση!!
Μαύρη οπή σε ίριδας δίνη..
.....Υπέροχη απάντηση!!<br /><br /><br />Μαύρη οπή σε ίριδας δίνη..<br />..<br />χρωματίζει το μαύρο<br /><br /><br />Το ένα κολλάει στο άλλο..<br />:)<br /><br /><br />μπορεί να είναι και λίγο σουρεάλ:)<br /><br />CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-2204954412877427442013-02-19T00:53:17.931+02:002013-02-19T00:53:17.931+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-11330992331278637042013-02-08T20:59:29.290+02:002013-02-08T20:59:29.290+02:00Την κατάληξη του συλλογισμού σας,
ότι
«....μπορεί ...Την κατάληξη του συλλογισμού σας,<br />ότι<br />«....μπορεί να είσαι μόνο αυτό που «δεν πρόκειται να…»<br />Εάν το δούμε υπό το πρίσμα<br />«Δεν αρκεί να είσαι αλλά και να το δηλώνεις»<br />Τότε μπορούμε να σκεφτούμε ότι<br /><br />το «να είσαι μόνο αυτό που «δεν πρόκειται να..» , πρέπει και να το δηλώνεις...<br /><br />Βέβαια, το « να είσαι και αυτό που δεν δηλώνεις..»,<br />θαρρώ ότι είναι ισχυρότερο ως πιθανότητα..<br />:)CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-52728370124407888982013-02-08T20:59:09.899+02:002013-02-08T20:59:09.899+02:00Βέβαια η φράση ολοκληρωμένα γράφεται ως εξής:
«Δε...Βέβαια η φράση ολοκληρωμένα γράφεται ως εξής:<br /><br />«Δεν αρκεί να δηλώνεις, αλλά και να είσαι, αυτό που δηλώνεις ότι είσαι.»<br /><br /><br />Σε παρουσίαση βιβλίου που επρόκειτο να κυκλοφορήσει, όχι και ιδιαίτερα αναγνωρίσιμου-τόσο για το έργο του, όσο και για τον ίδιο-,συγγραφέα είχα την δυνατότητα να μιλήσω για λίγο μαζί του...Ανάμεσα στα άλλα, τον ρώτησα, εάν έπραττε και στην προσωπική του ζωή, τις αιρετικές απόψεις, που με ιδιαίτερη θέρμη παρουσίαζε,έκφραζε και υποστήριζε. Η απάντησή του ήταν αρνητική και μάλιστα, συνεχίζοντας προσέθεσε ότι, έτσι «βίωνε» αυτό που είχε αδυναμία να πράξει...Εν όλίγοις δεν πράττει τίποτα απ΄ όσα δηλώνει.Που σε ελεύθερη μετάφραση,<br />Εάν αυτό που δήλωσε σε μένα, (ότι δηλαδή αυτά που δήλωνε στην ομιλία του, δεν τα εννοεί με την έννοια ότι δεν τα πράττει) το πράττει, τότε προκύπτει ότι<br /><br />Δηλώνει μεν, δεν πράττει δε.( ως προς τις δηλώσεις στην ομιλία του).<br /><br />Εάν όμως αυτό που μου δήλωσε, δεν το πράττει, τότε<br /><br />Πράττει, αυτό που δεν δηλώνει..<br /><br />Συνήθως κάπως έτσι είναι - άλλοι ομολογώντας το και άλλοι όχι- αυτά που δηλώνουν δεν τα πράττουν, αλλά και, αυτά που πράττουν δεν τα δηλώνουν..<br /><br />Για τη χιλιοδιαβασμένη, χιλιοερμηνευμένη, σε ιδιωτική και θεατρική ανάγνωση, Αντιγόνη, τι να πω..;<br /><br />Έχετε δίκαιο όπως το θέτετε..Όχι μόνον ο πνευματικός της πατέρας, Σοφοκλής, μα αυτοί που την θαυμάζουν (στη συμβολική της μονο-διάσταση) δεν θα ζούσαν αλλά και δεν θα ενταφιαζόντουσαν ποτέ μαζί της..Όλοι όμως θα επιθυμούσαν να ήταν η αδερφή τους...<br /><br />Ωστόσο, ευτυχώς η ελληνική μυθολογία και ιστορία ανέδειξε πολλές ηρωίδες...<br />και ήρωες, βεβαίως βεβαίως..<br />:)<br />CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-41271870408073935152013-02-08T01:03:12.843+02:002013-02-08T01:03:12.843+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-48241534589057014562013-02-08T00:43:18.908+02:002013-02-08T00:43:18.908+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-51231231282443844202013-02-06T21:49:43.755+02:002013-02-06T21:49:43.755+02:00Από το τελευταίο σας σχόλιο - εισερχόμενη «Των ερω...Από το τελευταίο σας σχόλιο - εισερχόμενη «Των ερωτικών πυλών» - θα κρατήσω την ποιητική εικόνα.. <br /><br />«..«Μέσα» πετούν σμήνη κύκνων με χρυσές κλωστές στα ράμφη τους και ο χωροχρόνος αποκτά ποικιλία διαστάσεων μη γραμμικών..»CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-4599468394819302652013-02-06T21:48:30.872+02:002013-02-06T21:48:30.872+02:00«Εκ του μηδενός τα δύο διαχωρίζονται για να ενωθού...«Εκ του μηδενός τα δύο διαχωρίζονται για να ενωθούν σ’ ένα<br />Την Έρωτα-θεό»<br />Το μηδέν ως απροσδιόριστο, πεπερασμένο τίποτα,για άγνωστο λόγο, έδωσε το δύο διασπασμένο, το οποίο και στη συνέχεια έγινε η σύνθεσή του στο Ένα;<br />Αν ναι,τότε..:<br />- Όσο διαρκεί ο διαχωρισμός του ,υπάρχει, μεταβολή της υπόστασης του δύο;<br />- Ποιος ο λόγος της ένωσης; δεν θα μπορούσε να παρέμενε απλά, για πάντα σ’ ένα μόνιμο διαχωρισμό;<br />- Μετά την ένωση τι ακολουθεί και γιατί;CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-72215008278055635562013-02-06T21:35:40.521+02:002013-02-06T21:35:40.521+02:00Ο Μπέκετ σ’ ενα σημείο στο Krapp's Last Tape λ...Ο Μπέκετ σ’ ενα σημείο στο Krapp's Last Tape λέει:<br />« ...σαφές τελικά σε εμένα πως <br />το σκοτάδι που πάντα πάλευα να κατανικήσω <br />είναι στην πραγματικότητα ο καλύτερός μου σύμμαχος...»<br />Άραγε το «σκοτάδι» είναι το «τίποτα» ή το «κάτι»;<br />Ακόμη «..το τίποτα..» όπως γράφετε, δεν είναι τίποτα, αφού είναι «Το τίποτα» , είναι τουλάχιστον «κάτι» ,«ένα» και είναι ενυπόστατο.<br /><br />Εδώ θα ήθελα να επισημάνω κάποια σημεία διαφοροποίησης μεταξύ των δύο αντρών:<br />Ο Σωκράτης υπεράσπισε το τίποτα<br />Ο Μπέκετ ασχολήθηκε με το τίποτα<br />Ο Σωκράτης χάρισε τη ζωή του στο άχρηστο<br />Ο Μπέκετ ασχολήθηκε με αυτό που η Τέχνη θεωρεί άχρηστο- που όμως η τέχνη,<br />θεωρεί ως χρήσιμο.<br />Γράφετε : «...«δύσκολα» επίσης θα προσέγγιζε την έννοια… εαυτός…»<br />Άλλο είναι «δύσκολα» και άλλο « δεν πρόκειται να ...»<br /><br /><br /><br />Μερικές ερωτήσεις προκειμένου να αποσαφηνίσω/κατανοήσω τη θέση/θεωρία σας..<br />-Το μηδέν εμπεριέχει το δύο το οποίο διασπάται (από ποια διασπαστική δύναμη;) ωστε να δημιουργήσει το δύο ως ακεραιότητα και στη συνέχεια δια της ελεύθερης βούλησης να συσταθούν ως ένα;<br />ή<br />-το μηδέν λειτουργεί διασπαστικά και δημιουργεί το δύο το οποίο στη συνέχεια κινείται/εξελίσσεται όπως και παραπάνω..;<br /><br />-Ποια είναι η κινητήριος δύναμη που το μηδέν, το τίποτα διαχωρίζεται σε δύο;<br />-Για να υπάρξει διαχωρισμός θα πρέπει να έχουν προϋπάρξει ως Όλον που εμπεριέχει τα δύο, δηλ τα δύο είναι υποσύνολα του συνΌλου;CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-30390608750588909232013-02-06T21:26:39.896+02:002013-02-06T21:26:39.896+02:00Εκτός του ότι, θα συμφωνήσω στο δεύτερο κατά σειρά...Εκτός του ότι, θα συμφωνήσω στο δεύτερο κατά σειρά, από τα τελευταία πέντε σχόλιά σας..<br />... θα συμπλήρωνα ότι ο άθεος δεν έχει γνώση ότι είναι «κάτι» δυστυχώς γι’ αυτόν..Είναι εθισμένος στην έννοια του θεού, την οποία κατοικεί, μέσα στην αφόρητη γι αυτόν άρνησή του..<br />Εξάλλου το «κάτι»σύμφωνα με τα τρία τελευταία, από τα πέντε τελευταία σχόλιά σας, είναι « η Έρωτας-θεός»CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-8687841754967379822013-02-06T21:26:20.320+02:002013-02-06T21:26:20.320+02:00Ο Μπέκετ, όπως γράψατε, «τα έργα του ασχολούνται μ...Ο Μπέκετ, όπως γράψατε, «τα έργα του ασχολούνται με το τίποτα» ,.. <br />Ναι συμφωνώ, τα έργα του κι όχι ο ίδιος δια του βίου του. Όσο δε αφορά στο «άχρηστο» της Τέχνης, θα προσέθετα ότι είναι όμως και το χρήσιμο της.. τέχνης. Κατά συνέπεια, μήπως διαφοροποιεί τον συσχετσμό;<br />Γενικά θα προσέθετα το τετριμμένο : δεν αρκεί να δηλώνεις,αλλά και να είσαι..CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-47048106544927588072013-02-02T13:42:23.925+02:002013-02-02T13:42:23.925+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-52599037205870512822013-02-02T12:59:29.727+02:002013-02-02T12:59:29.727+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-90697987460724244652013-02-02T11:44:37.106+02:002013-02-02T11:44:37.106+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-16224088262471107232013-02-02T11:31:43.629+02:002013-02-02T11:31:43.629+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-26115595481513058302013-02-02T11:17:34.116+02:002013-02-02T11:17:34.116+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-69075497578188471102013-02-02T01:15:45.841+02:002013-02-02T01:15:45.841+02:00Κάνοντας αναφορά στο τελευταίος σας σχόλιο...
Για ...Κάνοντας αναφορά στο τελευταίος σας σχόλιο...<br />Για το μόνο άτομο που δεν έχει καμία αξία, (για το άν θα περάσει ή όχι, βρεθεί ή δεν βρεθεί στις ράγες του τραίνου η γιαγιά), είναι η ίδια η γιαγιά...<br />Τα περί ηθικώ ή όχι αναστολών αφορούν αυτόν που θα εκτελέσει την όποια πράξη.<br />CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-79806154189969908252013-02-02T01:10:18.321+02:002013-02-02T01:10:18.321+02:00«Αυτό δεν σημαίνει όμως πως είναι πιο σημαντικός (...«Αυτό δεν σημαίνει όμως πως είναι πιο σημαντικός (ή λιγότερο) από τον Ιησού ή κάποια άλλη επίσημη ή ανεπίσημη θεότητα, τουλάχιστον όσον αφορά τον εκτός ορίων της περιοχής τους, χωροχρόνο..»<br /><br />Και...τι πάει να πει «σημαντικός» ;<br />CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-76650073506391596742013-02-02T01:09:43.976+02:002013-02-02T01:09:43.976+02:00
Μα η αξία του σωκτρατικού λόγου και έργου, έγκειτ...<br />Μα η αξία του σωκτρατικού λόγου και έργου, έγκειται ακριβώς, στο γεγονός ότι ο «πολιτισμός» ως κοινωνικό προϊόν, αποτελεί απόδειξη ότι οι πολίτες ,είτε γνώρισαν είτε όχι το έργο του, δεν διδάχτηκαν τίποτε απ’ αυτό. Βλέπετε, υπάρχει και η συμβολή του «αγγελιοφόρου», εννοώ αυτούς που το ερμήνευσαν και το μετέδωσαν, η οποία επιρρεάζει την αποτελεσματικότητα μιας διδασκαλίας.<br />Ωστόσο, η αξία βρίσκεται στο ότι με τις πράξεις, τα λόγια, την πίστη του σ’ αυτά και την έμπρακτη υπστήριξή τους, έδωσε το δικαίωμα στην επιλογή, δηλαδή ότι τουλαχιστον γνώρισε ότι θα μπορούσε να γίνει κι έτσι.<br />Εξάλλου, νομίζω ότι ανάμεσα στο «πόλις» και «ύπαιθρο» (όπως γράψατε), υπάρχει και η «Καλλίπολη».<br /><br />Κάτι που κάνει τον Σωκράτη εξαιρετικό και διαχρονικό αρσενικό, είναι ότι υπεράσπισε το τίποτα και χάρισε τη ζωή του στο άχρηστο(ουδέτερα).<br />CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-17112622149515043512013-02-02T01:08:00.233+02:002013-02-02T01:08:00.233+02:00(Τώρα θυμήθηκα τον Μπέκετ, που δεν πήγε καν να παρ...(Τώρα θυμήθηκα τον Μπέκετ, που δεν πήγε καν να παραλάβει το βραβείο Νόμπελ, λέγοντας πως έχει γίνει παρεξήγηση, μια και αυτό που κάνει ο ίδιος, δεν συνιστά κανενός είδους επιτυχία, άξια προς βράβευση – ωστόσο αποδέχτηκε το βραβείο και με τα χρήματα που πήρε έδωσε την ευκαιρία για έκφραση σε πολλούς νέους καλλιτέχνες).<br />Ο Μπέκετ ήταν απόλυτα συνεπής σ’αυτό που πίστευε..δηλ.στο ότι δεν πίστευε,και αυτό συνιστά κατά κάποιον τρόπο ελευθερία. Νομίζω ότι μόνο εάν είναι κανείς απόλυτα ασυνεπής σε ότι πράττει και σκέφτεται ,μπορεί να νιώσει έστω και λίγο ελέυθερος.Μ’ αυτό θέλω να πω, ότι δεν είχε κανένα ενδοιασμό,κάποια ηθική αναστολή, ώστε να δεχτεί ή να απορρίψει την παραλαβή του βραβείου. Το ότι «δεν συνιστά κανενός είδους επιτυχία» μπορώ να το καταλάβω κι εγώ .Είναι σαν έναν άνθρωπο που αφηγείται με λεπτομέρεια τη ζωή του, ή γράφει σ΄ ένα ημερολόγιο τις σκέψεις του.Αυτό λοιπόν το ημερολόγιο, να το βρει κάποιος ,να το διαβάσει και στη συνέχεια , να κλειθεί να παραλάβει βραβείο Νόμπελ γι αυτό. Το ότι το δέχτηκε, δηλώνει την αντιφατική του σκέψη και στάση, η οποία δεν είχε κανενός είδους ηθικό υπόβαθρο. Αυτό ωστόσο είναι και μιας μορφής ελευθερία ή συνέπεια.. Δηλαδή είναι μεν αντιφατικό άλλα συνεπές στην μόνιμη αντίφαση της δικής του λογικής.Όπως οι άτακτοι άνθρωποι (συνήθως άντρες:),δηλαδή άτακτοι στην οργάνωση των προσωπικών τους χώρων και αντικειμένων. Ενώ φαινομενικά υπάρχει αταξία, ωστόσο στο δικό τους σύμπάν υπάρχει τάξη. Βέβαια επειδή οι αναφορές μας(τη δική σας και δική μου) στα πρόσωπα (Μπέκετ, Σωκράτη), αναπτύσσονται στο πεδίο των προθέσεων και αυτό δεν πρόκειται να διαπιστωθεί ποτέ, ακόμη κι αν ζούσαν και τους ρωτούσαμε, γι αυτό και πάντα θα μιλάμε με ερμηνείες ,εικασίες. Οπότε... «διαλέγεις και πέρνεις»...Δεν αναφέρομαι σε εσάς προσωπικά...:)<br />Ο δε Σωκράτης υπήρξε απόλυτα συνεπής,επίσης,καθώς προσφέρθηκε βορά στα δόντια των δικαστών του στο δίκαιο και τους νομους. Ενώ παράλληλα δόθηκε «ψυχή τε και σώματι» στην ιδέα,της ιδέας κι όχι σε κάτι χρήσιμο ή οφέλιμο.<br />CaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-64859513329221835702013-01-31T19:42:23.781+02:002013-01-31T19:42:23.781+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-31758605072822231602013-01-31T19:17:40.489+02:002013-01-31T19:17:40.489+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-89441086589765609272013-01-30T19:08:22.082+02:002013-01-30T19:08:22.082+02:00Κάποιοι λένε πως ο Σωκράτης λάτρεψε τόσο την «πόλι...Κάποιοι λένε πως ο Σωκράτης λάτρεψε τόσο την «πόλιν» που προτίμησε να πεθάνει εντός της, παρά νε εξοριστεί στην ύπαιθρο. Δεν μπορούμε όμως να κατηγορήσουμε κανέναν όταν προτιμά να πεθάνει για τον έρωτά του προς ένα θηλυκό, όπως είναι η «πόλις». <br /><br />Έχουμε ανάγκη δημιουργίας θηλυκών πόλεων που να λατρεύουν τη φύση και τον έρωτα.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-33874682552839788272013-01-30T18:09:36.981+02:002013-01-30T18:09:36.981+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-60996649803792894952013-01-29T11:55:18.342+02:002013-01-29T11:55:18.342+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.anonymoushttps://www.blogger.com/profile/11088137205449378551noreply@blogger.com