tag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post1852617201330313751..comments2023-05-26T14:50:14.743+03:00Comments on ∞ Α π ε ι ρ 8: «OK» από το ΣτΕ για την ανασύσταση του υπουργείου ΝαυτιλίαςCaRiNa-Κ.Κhttp://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-1841156995010980441.post-82906911011541294322012-07-11T21:46:47.358+03:002012-07-11T21:46:47.358+03:00Η ανάπτυξη του εμπορίου και της ναυτιλίας
Η ναυτι...Η ανάπτυξη του εμπορίου και της ναυτιλίας<br /><br />Η ναυτιλία αναπτύχθηκε στον Πόντο από τα τέλη του 18. αι., όταν με τη συνθήκη του Κιουτσούκ-Καϊναρτζή οι Ρώσοι πέτυχαν την ελεύθερη ναυσιπλοΐα στις τουρκικές θάλασσες και οι Έλληνες καπεταναίοι, χρησιμοποιώντας τη ρωσική σημαία, έπλεαν πλέον ανενόχλητοι στα οθωμανικά λιμάνια. Τα ιστιοφόρα της Κερασούντας, της Οινόης και των Σουρμένων όργωναν τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο μεταφέροντας προϊόντα στην Οδησσό, την Κριμαία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Μασσαλία και αλλού.<br /><br />Από τα μέσα του 19. αι. η Μαύρη Θάλασσα κηρύχθηκε ουδέτερη και τα λιμάνια της κατακλύστηκαν από ευρωπαϊκά προϊόντα, ενώ σταδιακά τα ιστιοφόρα αντικαταστάθηκαν από τα ατμόπλοια. Η οθωμανική νομοθεσία του 1856 εισήγαγε μέτρα που ευνοούσαν το τραπεζικό σύστημα και απελευθέρωναν τις εμπορικές συναλλαγές, μειώνοντας τους φόρους εισαγωγών και εξαγωγών. Τα λιμάνια του Πόντου έγιναν σημαντικοί κόμβοι εμπορίου, όπου ιδρύθηκαν Τράπεζες, εμπορικά πρακτορεία, ναυτικοί και εμπορικοί οίκοι. Την κατακόρυφη αύξηση του εμπορίου προκάλεσε επίσης το κλείσιμο από τη Ρωσία της σιδηροδρομικής γραμμής προς την Κασπία, το 1883, με αποτέλεσμα την επαναλειτουργία του παλιού δρόμου των καραβανιών που κατέληγε στην Τραπεζούντα.<br /><br />Η Τραπεζούντα σε λίγες δεκαετίες μετατράπηκε σε μια κοσμόπολη εμπορίου. Πέντε Τράπεζες λειτουργούσαν στις αρχές του 20. αι. από τις οποίες οι τρεις ανήκαν σε Έλληνες Τραπεζούντιους (Καπαγιαννίδη, Θεοφύλακτου και Φωστηρόπουλου).<br /><br />http://www.epm.gr/w2_21_0.htmCaRiNa-Κ.Κhttps://www.blogger.com/profile/05968700160906097156noreply@blogger.com