«Επιστροφή στο ένστικτο»
Της Κικής Δημουλά*
Μόνο 100 λέξεις;
μα τόσες δε φτάνουν ούτε για να βάλεις τίτλο σε μια, προδομένη ξύστρα μολυβιού.
Πόσο
μάλλον όταν πρόκειται για ένα μολύβι που όταν αντίκρισε την πρώτη
γραφομηχανή ένιωσε το χλοερό έδαφος της γραφής να σείεται κάτω από τα
πόδια του, σαν προαίσθημα ότι η απόλυτη, αποκλειστική, η ιδεώδης σχέση
του με το χέρι που ήταν «ο κολλητός του» προορισμός, κλονίζεται.
Αθελά
μου, έγινα υπέρμαχος αυτού του κλονισμού. Απέκτησα γραφομηχανή στα 18
μου, μόλις διορίστηκα στην Τράπεζα. Απαραίτητη γνώση. Ομως σιγά σιγά το
άγγιγμα αυτών των πλήκτρων, διαπέρασε και γοήτευσε και την ζωή των
ιδιωτικών μου έσω ήχων. Με το πλεονέκτημα ότι τους εξωτερίκευε
ευανάγνωστους. Ενώ το μολύβι, αυτός ο μάμος που ξεγένναγε κάποτε το
πρώτο αστραπιαίο, φευγαλέο κλάμα μιας ιδέας, ενός στίχου, προ του
πανικού, να προλάβει να το καταγράψει, και προ της παραπλανητικής
ευχέρειας που δίνει το προχειρογραμμένο, μετέτρεπε τις νότες και τις
συλλαβές αυτού του νεογέννητου κλάματος σε τρομ0κρατημένο αίνιγμα. Τόσο
επιζήμια επηρέαζε τον καλό, κατά τα άλλα, γραφικό μου χαρακτήρα. Δεν
έβγαινε τίποτα απολύτως απ' όσα σημείωνα.
Κατ' ευθείαν
λοιπόν στη γραφομηχανή. Χρόνια. Ωσπου, μια πιο προηγμένη απιστία
λησμόνησε τη γραφομηχανή. Το λαπ τοπ. Ως γραφομηχανή και μόνο. Αλλά με
τι ευκρίνεια γράφονταν οι αποτυχίες. Και τι νοικοκυρεμένα. Ούτε σκόρπια
χαρτιά, ούτε να χάνω τις σελίδες, ούτε να σκίζω τα σωστά αντί για τα
λάθη, μη ξεχωρίζοντας ποιο το σωστό και ποιο το λάθος -ούτως ή άλλως
δύσκολη πάντα δουλειά. Ομως, τα γράμματα που έγραψα, που έστειλα ή δεν
έστειλα, που ελήφθησαν ή δεν ελήφθησαν... υπ' όψιν, ήταν και
παραμένουν, ο κρυφός ιερός τόπος, όπου συναντήθηκαν συναντιούνται, το
χέρι με το μολύβι ή την πένα, για να τελέσουν το μυστήριο της εκ
γενετής άρρηκτης σχέσης τους με ένα προσκύνημα στην χειροποίητη εικόνα
της γραφής.
Ναι, καυχιέμαι, ότι τα πιο επιτυχημένα
παράπονα που έγραψα είναι χειρόγραφα. Η γραφή, πώς να κάνουμε, όσο κι
αν ταξιδέψει και αν ζήσει στα ξένα... μέσα, κάθε τόσο, εκεί που
γεννήθηκε θα επιστρέφει: στο ένστικτό της.
* Ακαδημαϊκός και ποιήτρια
Η
ακαδημαϊκός, ποιήτρια Κική Δημουλά και ο ποιητής, δοκιμιογράφος
Δημήτρης Κοσμόπουλος γράφουν αποκλειστικά για την «Ε» για τον «κρυφό
ιερό τόπο όπου συναντιούνται η πένα και το χέρι»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου