Ειδικότερα, στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο είχε κατατεθεί σχέδιο διατάγματος με το οποίο καθορίζονται οι υπηρεσίες οι οποίες θα υπαχθούν στο επίμαχο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, ενώ στις αρμοδιότητές του επανέρχεται το Λιμενικό Σώμα, το οποίο έχει μετονομασθεί σε «Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή».
Οι σύμβουλοι Επικρατείας με την υπ' αριθμ. 104/2012 γνωμοδότησή τους, αφού αναφέρονται στις αλλεπάλληλες μετονομασίες και οργανωτικές μεταβολές που δέχθηκε στη δομή και διάρθρωσή του το επίμαχο υπουργείο από το 2007 έως σήμερα, υπογραμμίζουν ότι «καθίσταται επιτακτική ανάγκη αφενός η έκδοση νομοθετήματος με κωδικοποιητικό περιεχόμενο, για την συστηματική καταγραφή της οργανωτικής δομής και των αρμοδιοτήτων όλων των υπουργείων και αφετέρου η κατάρτιση, το ταχύτερο δυνατόν, νέων οργανισμών των υπουργείων, με βάση την υφιστάμενη διάρθρωση και τις απορρέουσες από τη διάρθρωση αυτή αρμοδιότητές τους». Νόμιμο κρίθηκε από το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας το Προεδρικό Διάταγμα για την ανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο μετονομάζεται παράλληλα σε υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
πηγή: 24H.GR
_____________
Η ανάπτυξη του εμπορίου και της ναυτιλίας
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ναυτιλία αναπτύχθηκε στον Πόντο από τα τέλη του 18. αι., όταν με τη συνθήκη του Κιουτσούκ-Καϊναρτζή οι Ρώσοι πέτυχαν την ελεύθερη ναυσιπλοΐα στις τουρκικές θάλασσες και οι Έλληνες καπεταναίοι, χρησιμοποιώντας τη ρωσική σημαία, έπλεαν πλέον ανενόχλητοι στα οθωμανικά λιμάνια. Τα ιστιοφόρα της Κερασούντας, της Οινόης και των Σουρμένων όργωναν τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο μεταφέροντας προϊόντα στην Οδησσό, την Κριμαία, την Ελλάδα, την Ιταλία, τη Μασσαλία και αλλού.
Από τα μέσα του 19. αι. η Μαύρη Θάλασσα κηρύχθηκε ουδέτερη και τα λιμάνια της κατακλύστηκαν από ευρωπαϊκά προϊόντα, ενώ σταδιακά τα ιστιοφόρα αντικαταστάθηκαν από τα ατμόπλοια. Η οθωμανική νομοθεσία του 1856 εισήγαγε μέτρα που ευνοούσαν το τραπεζικό σύστημα και απελευθέρωναν τις εμπορικές συναλλαγές, μειώνοντας τους φόρους εισαγωγών και εξαγωγών. Τα λιμάνια του Πόντου έγιναν σημαντικοί κόμβοι εμπορίου, όπου ιδρύθηκαν Τράπεζες, εμπορικά πρακτορεία, ναυτικοί και εμπορικοί οίκοι. Την κατακόρυφη αύξηση του εμπορίου προκάλεσε επίσης το κλείσιμο από τη Ρωσία της σιδηροδρομικής γραμμής προς την Κασπία, το 1883, με αποτέλεσμα την επαναλειτουργία του παλιού δρόμου των καραβανιών που κατέληγε στην Τραπεζούντα.
Η Τραπεζούντα σε λίγες δεκαετίες μετατράπηκε σε μια κοσμόπολη εμπορίου. Πέντε Τράπεζες λειτουργούσαν στις αρχές του 20. αι. από τις οποίες οι τρεις ανήκαν σε Έλληνες Τραπεζούντιους (Καπαγιαννίδη, Θεοφύλακτου και Φωστηρόπουλου).
http://www.epm.gr/w2_21_0.htm